Havelock

Jag vill jattegarna blogga massa o vissa er stranden som ar korad till Asien basta beach nagonsin, men natet tillater inte. Har pa on existerar inte bredband utan vi kor pa den gamla uppringda versionen av uppkoppling, vilket inte fungerar nagot vidare.

Idag har jag bokat in tva dyk pa tisdag, men endast preliminart for dagarna har ute har jag varit konstant matforgiftat och ar fortfarande sjukt slemmig o hostig/ forkyld vilket inte ar sa populart nar man ska dyka sa jag gor allt for att bli snabbkurerad for att kunna genomfora detta som har vart min drom med resan. Sa jag haller tummarna, ni med hoppas jag!

Annars steker vi bara vidare har, och jag haller mig i skuggan. 4 mars reser vi tillbaka till fastlandet, sa det har ar dom sista dagarna med strand for resten av resan. For 6 mars entrar vi Nepal och haller oss dar en manad har vi tankt for att sedan ta oss tillbaka till Indien i april o gora sista manaden i norr dar.

Jag o grabbarna i Hampi hade ett mission att gora dreads pa mig o vi borjade med 3-4 st men gav sedan upp, for jobbigt. Men tanken var att fullfora det men har bara inte fatt tillfalle sa vi har lagt det pa is tillsvidare. Jag var sjukt taggad men nu ar jag osaker igen ;)

Snart halvvags in i resan, tiden gar saaaa fort!!!
miss ya!

klagobrev

Den planerade tagture fran Varkala till Chennai, och flyget till Andamanerna kunde inte blivit smidigare, om vi inte hade missat det.
Istallet blev resan ut hit en mardrom och den dyraste i hela mitt liv.

Vi visste att avgangen med tag var 21 feb 02.35 AM. Dagen innan dubbelcheckar bada jag och Even biljetterna for att inte gora samma misstag som vi gjorde nar vi skulle ta tag fran Hampi (som vi missade med fel dag).
Det vi inte tankte pa att eftersom taget gick pa natten, var ju det natten efter dagen den 20e, eftersom att datumet skiftar efter midnatt.
Vi kommer pa detta 17.00 om eftermiddagen den 21 och har ett plan fran Chennai kl 05.50 morgonen darpa. I ren panik fragar vi om det gar att ta sig dit med taxi i tid, men eftersom det ar 24h med bil ar detta omojligt.
Vi springer till narmsta travel agency och lyckades med att fa ett flyg bokat forst till trvivundram-bangalore och sen bangalore-chennai, med villkoret att vi akte inom 20 min for det var knappt med tid.det var den enda losningen vi kunde ha, sa vi hosta upp dom dyra pengarna. Loper till rummet o kastar ihop vara grejer och sedan kor vi i rusfart till Triuvandrums flygplats.

Tack vare den skickliga taxichaufforen kommer vi till flygplatsen med 20 min marginal och vi kan andas ut... tills flyget ar forsenat en timma. Iochmed detta skulle vi missa vart anslutningsflyg i Bangalore pa minuten. Men val pa flyget sager en flygvardinna att hon meddelar detta och vi kommer med nasta flyg, sa vi kan andas ut igen.

Framme i Bangalore rusar vi till incheckning med blir nekade medans vi ser planet sta dar. Vi missade alltsa flyget., pengarna i sjon igen. Vi var nu fast i Bangalore kl 23 med inget mer flyg for dagen till Chennai och flyget till Andamanerna skulle ga 5.50 pa morgonen fran Chennai.

Vi grips av panik, men hor oss for om losningen med taxi till Chennai. Overlyckliga fixar vi en (dyr) taxi som garanterar oss att komma fram i tid och vi grater nastan av gladje, satter oss i bilen o slappnar av for nagra timmar.

Nar klockan borjar narma sig 5 pa morgonen fragar jag om vi borjar narma oss, da sager chaufforen 15 mil kvar. Javla idiot tanker jag, da missar vi ju flyget, IGEN. Sagt och gjort kl 7.30 ar vi framme pa flygplatsen och annu en javla dyr flygbiljett i sjon. Far kopa ny flygbiljett och nu ar vi fanimej framme efter javligt mycket om och men.

En sjukt dyr resa, men nu ar vi iallafall i varldens paradis!!!

G'day!

Jahopp. Min rethosta i over en vecka har nu utvecklat sig till en mindre trevligt hosta med ackligt slem. Efter jobbiga somnlosa natter tar jag mig i kragen och besoker doktor ALibaba och blir "diagnostisierad" som akut bronkit orsakad av en infektion i halsen. Ajda. Jag ater nu ca 10-15-piller om dagen (som jag inte ens vet vad de ar bra for) och flytande hostmedicin. Jag blev aven erbjuden om en injection for min bodypain (vilket jag inte har), sa jag tackade nej till den. Vidrigare klinik far man leta efter. Sag mest ut som en gammal ruin, och under mitt mote med doktorn hade jag 14000 indiska man som askadare som smygtittade genom dorrspringan eller helt enkelt kom in i "undersokningsrummet" for att titta pa goran som blev undersokt.

Men bli inte oroliga, for jag mar bra for ovrigt. Lite hosta har ingen dott av och jag tvekar pa om diagnostisieringen ar den riktiga, eftersom jag minns sist i Laos forra aret nar jag helt enkelt fick diagnostisiera mig sjalv.

Till var storsta forvaning sprang vi pa Jonie och Thomas, finskarna fran Hampi och Karin och Simon fran Sverige har i Varkala. Sa igar hade vi en trevlig afton i Maffians tecken, och ikvall blir ocksa en sadan.

Imorn tar vi taget, 20 h till Chennai och darefter flyg till Andamanderna.
Yeheeeey!!!

en dag i sander

Den nadiga solbrannan

no comments

Varkala beach

I Indien ar all sorts alkohol fobjuden, men du kan lyckas bestalla en Kingfisher ol inslagen i tidningspapper, upphalld i en heltackt mugg, och du maste ha flaskan under bordet.

Even hos tandlakaren idag, rengjorde alla tander o polerade dom for en hunka

update from Varkala

Vi gjorde beromda Backwaters I alleppey pa alla hjartans dag.

Avskedsfoto (- Jonas), fyfan vad jag saknar er grabbar!!!

Klassisk indisk middag serverad pa ett Bananlov.

Sen sist har vi tagit oss fran Hampi till Kochi via tag, dar jag hade oturen att drabbas av the double dragon (tvavagsmagsjuka). Den natten var allt annat an trevlig men nu ar jag bra igen. Fran Kochi, eller Fort Kochi som vi bodde pa (nej det ar inget fort, bara en o) som for ovrigt sog, eller jag forstod inte grejen med stallet.
Men pa stallet som vi bodde pa var det en 18arig kille som jobbade och en kvall for han for sig att prata sex med Even. Han inleder samtalet forsiktigt med att erkanna att han bara har masturberat och inget mer. Han fragar i detalj hur sex gar till och undrar dom allra mest detaljerade detaljerna och privata sadana. Even fick agera som en farsa nar det ska forklaras hur det gar till, vilket jag fann valdigt roligt.

Tog oss vidare tilll Alleppey o gjorde backwaters men de va ingen hit for aven dar uppstod missfortand.

Nu ar vi iallafall i Varkala, langt ner pa ostkusten i Kerala. Har ar det mesta tursitigt o resortaktigt, vilket jag inte direkt foredrar men vi stannar har ett par dagar o kor morgonYogalektioner 6.30 pa stranden varje morgon och den 21 reser vi till Andamansoarna nara thailand. Dar blir det forhoppningsvis dykning i varldsklass.
Och 4 mars styr vi vidare till Kathmandu, Nepal for festivaler o lite annat skoj.

Idag har jag brant sonder mig sa de blir  o halla sig borta fran solen nu ett par dagar... :(

Misstake

Har fallit for myten att bli sjuk i Hampi. I skrivande stund ar jag botad men for nagra dagar sedan lag 3 av oss 6 sjuka, och som man sa trevligt kan uttrycka det- kissade med stjarten.
Nu ar vi friska och en har redan hunnit lamna oss idag.
Planen var att jag och Even skulle vidare idag med buss+ tag for att komma till Kochi men vi hade ett ganska stort missforstand travel agencys och oss emellan. Avresan var igarkvall sa darmed har vi missat det hela. Och eftersom det bor over 1 miljard manniskor i Indien finns det heller inget satt att ta sig vidare idag heller.
Men skitsamma. Vad gor det egentligen nar vi far tva extra dagar med vara underbara danskar.

Igar firade vi agarns unges 8arsdag har. Det bjods pa oandliga mangder med mat och tarta och ballonger overallt. Amit fick en bmx i present o var precis sa lycklig en 8aring ska vara pa sin dag.

So long Kalsong!

p.s jag blir syyyyyyyyyykt glad nar ni kommenterar! :)

uppdatering, gokarna -> Hampi.

Diskuterade vilt o latthjartat med en fortjusande indier haromveckan i Gokarna, om allt mellan himmel och jord.
Han ar den forsta i mitt liv som jag fragat om han vet vad mc donalds ar och manniskan har aldrig, aldrig ens hort talas om det. Han ar den som bara skrattar helt hysteriskt och sager no possible nar vi sager att vi ater kor till vardagsmat och att gris ingar i var basfoda. Han berattar att en gang i livet fick han mojligheten att fa ata, som han kallar det, djungelpig (hans engelska benammning pa vildsvin). Det var bland det godaste han atit o narmaste han nagnsin kommit och kommer att komma en gris. Han alskade det krispiga skinnet som var nastan enligt honom som kokos i konstistensen.

Denna underbara manniska driver en restaurang med sina bambuhytter till rum och tjanar minst mojligt men ar en fantastiskt manniska.

Even och Laksmesh

Sitter nu i skrivande stund i Hampi. Har finns ingen kust ingen strand men har finns daremot landskap som ser ut att komma fran djungelboken, fast storre och mycket vackrare. Dar solnedgangarna ar obeskrivbara och dar danskarna o tyskarna ar skonare an nagonsin.  Igar gick vi 400 trappstg till ett tempel for solnedgangen och min kommentar blir bara WOW!!

Har kor vi moppe (inge moderna scootrar utan mer liknande tramp&flas-modellen). Men framat gar dom pa dessa skumpiga vagar.
Pa tal om skumpiga vagar, resan hit fran gokarna var en av dom skumpigaste i laget... 11h under nattetid i en buss utan underhallda bromsar och ljuddampare. Jag hade lyckan, utan framgang, att ha 3 saten for mig sjalv under de sista 4 h av bussresan men det blir svart att sova nar du hor bromsarna SKRIKA nar dom anvands for att sedan lyfta 2dm fran satet nar varje guppel kom.

raggarEven kor stenhart!

Igar fick jag syn pa en skylt och fick rad av en indisk man att jag borde ga hem o kla pa mig o akta mig for polisen nar jag sa san ut. Jag hade uppenbarligen klatt mig precis efter Not wear!

Det var trots allt en ganska underhallande bussresa for en indisk man blev stormfortjust (las: foralskad) i Even och vart besviken nar jag sa att det var min husband. Men han forsakrade sig anda att om Even kom tillbaka till Indien, sa skulle han komma till honom.
Killen bakom oss satt o hangde ut av fonstret o spydde ihjal sig, mindre trevligt.

Men sa ni vet sa ar vi hela och orena och har det javla grymt!!!