uppdatering, gokarna -> Hampi.

Diskuterade vilt o latthjartat med en fortjusande indier haromveckan i Gokarna, om allt mellan himmel och jord.
Han ar den forsta i mitt liv som jag fragat om han vet vad mc donalds ar och manniskan har aldrig, aldrig ens hort talas om det. Han ar den som bara skrattar helt hysteriskt och sager no possible nar vi sager att vi ater kor till vardagsmat och att gris ingar i var basfoda. Han berattar att en gang i livet fick han mojligheten att fa ata, som han kallar det, djungelpig (hans engelska benammning pa vildsvin). Det var bland det godaste han atit o narmaste han nagnsin kommit och kommer att komma en gris. Han alskade det krispiga skinnet som var nastan enligt honom som kokos i konstistensen.

Denna underbara manniska driver en restaurang med sina bambuhytter till rum och tjanar minst mojligt men ar en fantastiskt manniska.


Even och Laksmesh


Sitter nu i skrivande stund i Hampi. Har finns ingen kust ingen strand men har finns daremot landskap som ser ut att komma fran djungelboken, fast storre och mycket vackrare. Dar solnedgangarna ar obeskrivbara och dar danskarna o tyskarna ar skonare an nagonsin.  Igar gick vi 400 trappstg till ett tempel for solnedgangen och min kommentar blir bara WOW!!



Har kor vi moppe (inge moderna scootrar utan mer liknande tramp&flas-modellen). Men framat gar dom pa dessa skumpiga vagar.
Pa tal om skumpiga vagar, resan hit fran gokarna var en av dom skumpigaste i laget... 11h under nattetid i en buss utan underhallda bromsar och ljuddampare. Jag hade lyckan, utan framgang, att ha 3 saten for mig sjalv under de sista 4 h av bussresan men det blir svart att sova nar du hor bromsarna SKRIKA nar dom anvands for att sedan lyfta 2dm fran satet nar varje guppel kom.

raggarEven kor stenhart!


Igar fick jag syn pa en skylt och fick rad av en indisk man att jag borde ga hem o kla pa mig o akta mig for polisen nar jag sa san ut. Jag hade uppenbarligen klatt mig precis efter Not wear!


Det var trots allt en ganska underhallande bussresa for en indisk man blev stormfortjust (las: foralskad) i Even och vart besviken nar jag sa att det var min husband. Men han forsakrade sig anda att om Even kom tillbaka till Indien, sa skulle han komma till honom.
Killen bakom oss satt o hangde ut av fonstret o spydde ihjal sig, mindre trevligt.

Men sa ni vet sa ar vi hela och orena och har det javla grymt!!!



Kommentarer
Postat av: lejn

Vi har diskuterat vilket land djungelboken inspelar sig i, kanske ar det indien? Men vart fan kommer en grabjorn in i bilden? Sett nagra tigrar?



Guppiga vagar ska du inte ens prata om, har finns inga vagar och de som finns ar det bara gropar i.. I afrika vet ingen om Mc dondalds. finns inte ett enda.



Saknar dej pUSsuSS

2011-02-04 @ 12:53:50
Postat av: lin

ps halsa danskarna.. verkar snyga. Puss

2011-02-05 @ 13:37:59
Postat av: Stina

Så himla vackra bilder ni har tagit, det känns verkligen som en saga när man ser och hör hur ni har det! Even är så jäkla brun!! Lägg upp bilder från djungelbokslandskapet, låter hur härligt som helst!



Hoppas ni har det bra, sköt om er. KRAAM

2011-02-05 @ 13:51:34
URL: http://nygatanfyrtioatta.blogg.se/
Postat av: linda

ser ut som dere har ein fantastisk reise jeg våknet opp til eit hvitt og kaldt landskap her hjemme, i går hadde vi storm og no blåser det og regner litt og innimellom alt så snør det litt:-((

Eg skal gjøre det samme som dere når forholdene ligger til rette for det, det har eg bestemt meg for. God tur videre klem fra meg og Arielle.

2011-02-05 @ 13:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0