fun facts

Tack for alla kramar och tack for att ni kikar in har och laser.
 
Jag kom pa att jag glomt att beratta en liten lustig historia for er.
 
Nar vi skulle gora landbytet fran Costa Rica till Panama skulle vi krossa enligt Lonely Planet;  "Centralamerikas mest avslappnade/somniga gransovergang". Da andra granser inte har vart speciellt kontrollerade, forvantade vi oss iallafall inte att det har skulle vara nagon storre grej. Men ack sa fel. Nar du minst anar det...
 
Vi kommer gaendes, stankandes, svettiga barande pa alla vara tillhorigheter mot den skrangliga bro som forenar Costa Rica och Panama. Ler glatt och obekymrat mot granspersonal, polis och tull. En dam vinkar forsiktigt in mig i en liten barack och ber mig att fa titta i handvaskan. Hon granskar mig fran topp till ta och gar igenom vaskan med nogrannhet. Hon ser fragande ut pa mig nar hon tittar i pasen varpa jag har en baugette i och jag far forklara vad det ar - en baugette med kokt agg. haha. Even star utanfor och smaler for att det for en gangs skull ar jag som blir checkad och inte han... Nagot han senare far igen.
 
Efter min genomsokning blev hon intresserad i Even. Han far folja med in och stackarn som hade druckit ett par for manga ol kvallen innan, och detta var tidig morgon var lite skakis i kroppen. Nagot kommandoran uppmarksammar och fragar gang pa gang varfor han ar sa nervos. Porque, porque porque...? Hon och en manlig assistent gar igenom varenda liten ficka pa Evens vaskor och klader och nar dom finner sma pasar ser man ljuset i deras ansikte att de fyndat nagot(!) vilket overgar till en besvikelse nar dom inser att det bara ar massa pasar med sand och smasnackor som vi plockat. Kvinnan kommer ut ur baracken och stanger dorren och fragar ut mig varfor Even ar sa nervos. Vad fan ska jag svara?
 
Efter en stund kommer Even ut och allt var "todo bien", stackarn hade namligen fatt dra ner byxorna och visa bade snopp och stjart. Stackarn.
 
Det var den "relaxade" gransovergangen...

Kommentarer
Postat av: lin

Haha, jag skrattar så jag dör.. att det alltid ska hända Even något! <3

2013-03-06 @ 22:37:35
Postat av: Anonym

Tack så mycket älskade Liseplonke!!! Saknar er så otroligt mycket och hoppas att ni inte blir borta forever. Står inte ut hur länge som helst i er frånvaro. (Tröstar mig med att slaviskt följa din blogg dock). Sköt om er och fortsätt ha det kick-ass!

Puss och kram
Agnes

2013-03-07 @ 22:05:06
URL: http://agnesboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0