Semuc Champey och sjalvomkan

Jahopp, antligen tillbaka pa karribiska kusten. Livingston, Guatemala (vi tycks aldrig komma ut ur landet). Men bli for all del inte sa avundssjuka for det. Jag ar febrig, snorig, hostig, sjalvomkig och trakig att umgas med nu. Det regnar vareviga sekund av dygnets 3600. Och nasta ndestination var som planerad Utila, eller Rocatan islands (Honduras) dar jag antligen skulle fa dyka. Men samma curse som pa Andamanoarna (Indien '11( verkar ha forfoljt mig. Forkyld= no diving. Far halla tummar och tar att jag kureras blixtsnabbt!
 
Orsaken till den  javulska forkylning/influensa ar iallafall en vard en. Langt ute i Guatemalas djungel finns en minimal landsby- Lanquin. Hit akte vi for att fa bevittna det omtalade Semuc Champey. Vi gick/hoppade/simmade/klattrade i becksvarta grottor med endast ett stearinljus av ljuskvalitet. Det var trangt, kallt, lita laskigt men framforallt coolt. 
 
Efterat gick vi en vandringsled pa en sadar 45 min upp till en utsiktpunkt dar man kunde se ner pa de naturliga  turkosa kalkstenpoolerna som vi senare badade och simmade/akte nedover pool till pool. 
 
Bilder fran Semuc Champey
 
Tusen hjartligt tack for era fina kommentarer, uppskattas valdigt!  Ciao!

Kommentarer
Postat av: lin

Fantastiska bilder, finis. Utila är så jävla underbart! njuuuuuuuuut. Jag försöker sova, är HORBAKIS, men Sivans har fest ikväll. Snart skjuter jag människorna som står i kön och skriker med i ngn rutten rnb-låt. Önskar jag vore i Guate med dig puss

2013-01-26 @ 22:42:29
Postat av: Linnea

Vilka underbara bilder! Ni verkar ju ha det sjukt bra! <3

2013-01-30 @ 10:14:32
Postat av: Anonym

Andra försöket... Ledsen om det blir många kommentarer. Bilderna är hur som hellst fantastiska! Ni verkar ha det fint! <3

2013-01-30 @ 10:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0