13 oktober 2012

Kara vanner. For er som inte redan sett min facebookstatus sa resulterade gardagen i en rolig grej. 
 
Fernando, Even, Rasmus och jag var ute pa biljakt har i Tulum, att hyra infor var "planerade" (har planerar man inte) roadtrip. Efter ett flertal jamforelser gar vi hungriga i riktning mot en restaurant for att prata igenom det hela over en lunch. Pa vagen stoppar vi upp flertalet ganger for att sa trevligt bara "sla av en prat" men frammande manniskor (ja, man gor sa har). En av dessa "small-talk" var med en chilenare av den aldre typen (typ 54), vid namn Danio. Snubben berattar att han har hyrt en lagenhet i narheten for en lojlig summa. Vi foljer med honom och ser hans lya och han tar oss sedan vidare till en bra stalle att kaka. 
 
Efter lunchen hade vi helt plotsligt hyrt en lagenhet for 2000 MXN (ca 1000 kr)/4 = 250kr/manaden. Det ar en liten enrummare med dusch/wc. Har ska vi bo fyra stycken och vi hyr manadasvis sa vi far helt enkelt se hur lange vi blir har. I vart "neighbourhood" bor aven en mexikanska Alexa med 2 kids Sahari & Ximana (sotaste ever) och en pojkvan (tror jag). Danio och en italiensk kille Ricardo. Tillsammans kallar vi oss La familia !
 
Our Backyard

 

Igar hade vi en "sermoni" (aka inflyttningsfest) med barbeque (for en korvalskare som jag- mexikansk korv MY god!) , ol, fantastiskt sallskap och en obeskrivbar stamning.
 
Fernando grillmaster
 
Det har ar verkligen det ultimata tillfallet att lara sig spanska ordentligt. Jag kunde i princip inte ett endaste litet ord nar jag lamnade sverige men nu kan jag forsta ganska bra och pratar lite iallafall. 
 
Kanns som jag har vart borta en evighet och att det alltid har vart sa som det ar nu, men de facto ar att jag har bara vart borta i nio (!!!) dagar! Helt galet!
 
Tankte bjuda pa lite bilder fran mina nio evighetslanga dagar har i Mexico.
 
Tostadas de Camaron- Guacamole, mexikans salsa och rakor pa ett hart krispbrod.
 
Jag och Rasmus i var Cabaña (utanfor dorren er stranden)
 
 
 
 
Rasmus cleaning our house

Kommentarer
Postat av: Linda

Ååh ta mig till er :) ser så sjukt härligt ut!! Själv har jag frostiga mörka mornar och kalla mörka kvällar.. börjar likna ett spöke och pluggar om sydamerika nu.. dör varje dag för att jag inte kan vara där haha. Njut åt mig med :)

2012-10-14 @ 19:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0