27 maj

Tack Jesus, Jag Älskar Dig! Du som ger mig en extra dag ledigt (Pingst) på måndag när Bergen är så övergenerös med sol. Det har varit en pina att ta sig igenom veckan som passerat på jobbet med arbetstid 15-23 när solen bokstavligen strålar och stämningen i den staden som Gud annars glömt är levande. Men tids nog kom fredag och helgen so far (den är ju inte över ännu) har vart exeptionellt lyckad! Det har grillats likt aldrig förr, invigt min klänning, promenerats, myst på uteserveringar, festat på fjället från solnedgång -> soluppgång (GAHH utsikt!!!). Så jävla bra!
.

Grillade chilimarinerad mörbradbiff med tzatziki och en sallad på melon, jordgubbar, babyspenat, fetaost, äpple, rödlök och pumpakärnor. Har aldrig vart så förtjust i frukt i matlagning men den här salladskombinationen var riktigt fräsch och god


OBS: halväten tallrik. Idag grillade vi scampi och squash. Tillbehör: sallad och sås gjord på kesella, sweet chili, soja och jordnötssmör. Tummar upp!

Dessutom så tappade jag min mobil idag. Snyft. Åkte fram och tillbaka med bybanen i hopp om att finna den. Tänkte tillbaka på högstadiet/gymnasietiden när jag jämt tappade bort mobilen på bussar, tåg o jag vet inte vad. Hade på den tiden alltid sånt jävls flyt och fick tillbaka den... Karman verkar vara densamma- lika god, för visst fan fick jag tillbaka den den här gången också. Jippie! :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Härligt att få se dig i din nya klänning! Fin!

2012-06-04 @ 16:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0