wow!

Vilken lycka! Tack för de få men underbara dagarna jag hade hemma. Till alla er som jag mötte; ni förgyllde varenda sekund av tillvaron! Älskar er!!!


Tillbakaresan till Bergen gick inte riktigt som planerat. Vaknar och inser att ebiljetten till tåget är borta och måste ringa kundserice 10000 ggr. Och nämnvärt så väljer jag att resa med tåg till Arlanda (gör aldrig igen) med tanken att det kan ju inte gå fel en solig februaridag som denna. Men när vi rullar in på Stockholm C får vi meddelat att vi kommer att stå still i minst 30 min pga nåt fel. Och med inte sådär jättemycket tidsmarginal  så ligger det på gränsen att missa flyget eller inte. Jag valde att stiga av och ta mig vidare till Arlanda med flygbussen.
.
Väl framme på Arlanda med knapp en timma för flygets avgångstid springer jag till departure-tavlan och försöker finna ut vilken incheckningsdisk som gäller. Till min stora förvånad hittar jag inte ens flyget. Svettig som ett as knölar jag upp utskriften och inser att jag har bokat returbiljetten 27 AUGUSTI 2012 !!! hur i helvete gick det till? Springer till norweigans biljettkontor och min biljett är självklart inte ombokningsbar och nästa flyg gick alltför sent för att hinna i tid till jobb (som jag skulle till så fort jag landat). Får springa från terminal 2 till terminal 5 (och Gud gav mig krafterna) för att testa SAS istället. Halleluja, ett flyg gick inom en timma och det kostade mig 1200 riksdaler.
.
Landar i Bergen, kommer med flygbussen och Even (Ängeln) motar mig vid bussen och kastar av mig väskorna och jag fortsätter vidare till jobb. Det var nog den längsta måndagen i mitt liv vill jag tro.

Men knappast att någon vila stod på tur. Mitt i veckan flyttade vi från min kackerlacklägenhet till ett nytt och fräscht ställe. Inte det enklaste utan bil/körkort. Städar ur den gamla lägenheten och lämnar äntligen ifrån oss nyckeln, men inte fan var jäveln nöjd. Får tillbaka nyckeln, så igår fredag kväll efter att jag slutat åkte vi tillbaka för att städa en gång till. Men!!! Som med alla projekt jag och Even lyckas ta oss för klarar vi även detta.
.
Efter mycket om och med är vi nu installerade i nya lägenheten och den är helt underbar. Fan vad vi förtjänar o bo så här fint efter allt slit. Startade dagen med Spinning 45 min + Shape (styrka) 30 min och det gick så jävla bra! Riktigt bra med energi. Sånna här dagar växer inte på träd och ikväll ska allt det firas med en riktigt god middag och bara myyyyys!!!
.
Känner mig som pånyttfödd nu när allt är äntligen färdigt och med ny energi hämtad i Sverige. Innan jag åkte hem kände jag nästan inte igen mig själv, konstant sur o deppig. Men nu --> Glad och lycklig!!!
Tack alla kära! Älskar er så otroligt mycket!



Kommentarer
Postat av: Linnea

Fina, fina vän. Jag är glad att du mår bra! Tack för en fantastisk helg! <3

2012-03-04 @ 00:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0