Fredag 9 mars

Är stolt över mig själv. Hade egentligen inget nyårslöfte men mer en liten utmaning för mig själv och mitt egna välmående. Något som säkert verkar skrattretande lätt för andra, men inte för mig. Har från tidig veckostart sett fram emot, bokat in mig och tänkt att pröva på 2 träningspass i torsdags, först 55 min spinning och direkt etfteråt Bodypump (styrka med skivstång), också 55 min. När dagen kom och chefen kommer och frågar om jag kan jobba övertid så överväger jag länge och noga men står upp för mig själv och tackar nej (med ett uns av dåligt samvete). För det att jag säger nej till övertid är ytterst ovanligt, om än obefintligt. Jag valde istället att fullfölja min dags plan och det jag sett fram emot och inte bara släpper allting för jobbet skull.
.
Låter säkert jättetöntigt för er, och ja jag är ju här för att jobba röven av mig och spara pengar. Och sånt funkar för en kortare period, men jag har ändå varit här är bra tag nu och kommit till insikt att det håller inte i längden. Jag mår varken bra av det och jag är knappast rolig att umgås med. Jag kommer fortfarande att jobba övertid (säkert alltför mycket) men det har var något jag gjorde för mig själv och det kändes jävligt bra!
.
Spinnade en timma idag efter jobb och nu jäser vi i soffan med Tacofyllda magar. Tänker på att jag vill ha en design på bloggen, men får aldrig till det. Vet inte heller hur det skulle se ut, men typ... lite luftigare? Just nu känns den så kompakt och opersonlig till utseendet.
.
God helg folkens!!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Man ska göra saker för sig, bra att du sa nej tycker jag! Blir stolt och glad att läsa det : ) Ta hand om dig själv!

2012-03-10 @ 15:10:29
Postat av: Agge

Tack så mycket Liseplonke! Du tog alldeles rätt på datum (mer än jag brukar klara av ens inom min egen familj). Jag följer din blogg slaviskt. Och jag avundas din disciplin på fan alla fronter! Keep up the excellent work. Saknar dig! Puss

2012-03-11 @ 12:50:45
URL: http://agnesboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0