Laxish!

Lämnade busskortet hemma och powerwalkade fram och tillbaka till Yogan idag och trodde att jag skulle blåsa iväg. Jag gillar inte vind, det blir så kallt då. Nästa helg ska jag dessutom ut på havet med jobbet och åka båt, så hoppas att det ger med sig...
.
Idag provade jag på att baka sesamkex, skitgoda och superlätta att göra!

Ingredienser:
• 100 g skalade sesamfrö
• 1 ägg
• 1 äggvita
• 1 tsk fiberhusk
• Havssalt

Utförande:
Sätt ugnen på 165 C.
Vispa upp äggen lätt och tillsätt fiberhusk. Låt svälla någon minut och tillsätt sedan sesamfrö.
Fördela små klickar av smeten på en plåt klädd med bakplåtspapper och tryck ut dem till tunna runda kex. Strö över havssaltet och ugnssek i ca 15- 20 minuter eller tills de stelnat och blivit krispiga. Låt dem svalna en stund innan servering.

.

Med en finfin bit salmalax i kylskåpet komponeradejag ihop en slags sashimitallrik med sesamkexen och en färskpotatissallad därtill .

Smakade helt jävla fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: Stina

Det ser så himla gott ut! Så duktig du är!Jag glömmer alltid bort att du och Agnes fortfarande skriver blogg. Så jag bli så glad varje gång jag upptäcker det igen! :) Hoppas du har det bra där borta. Många kramar!

2012-06-03 @ 22:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0