Bildregn

Har skrivkramp, får inte orden på plats. Har egentligen aldrig fått det någonsin men just nu går det bara inte.
Något som är genialt i såna stunder är listor. Som tidigare nämt älskar jag listor. Att båda läsa och skriva. Så jag bjuder på en liten lista med en uppdatering från det sista följt av ett bildregn.
Jag har i det sista:
  • Äntligen gått upp på Ulriken (Bergens högsta fjäll 643 m.ö.h) och det var banne mig på tiden. Svettigt vare och fint väder med, o fan så härligt det var, njöt så in i bängen
  • Avnjutit årets första riktiga glass från Bergens motsvarighet till Bosses hemma. Ljuvligt!
  • Börjat styrketräna på riktigt. Har innan bara gått på pass i form av spinning, bodypump etc men har nu fått hänga med Arnstein på gymmet och lärt mig bra övningar för kroppens alla delar. Ska lägga upp ett schema och följa detta, varvat med gruppass (för att jag tycker det är så roligt). Och efter den här veckan har jag fått smaka på rejäla omgångar av träningsvärk då kroppen inte är van (aj aj biceps & rygg idag). Så ett mål jag haft ett tag var att ta träningen till en ny nivå, och nu kan jag av- CHECK på den! 
  • Ätit tonvis av jordgubbar! Äntligen fått tag i goda söta norska jordbär och fyndade dom himmelska bären till 10 kr/litern idag, I'm in Heaven!
  • Saknat Even som är på Sörlandet, men på torsdag ska jag flyga ner och till nästa helg är det bröllop på schemat (alltså inte jag som ska gifta mig utan Evens papi). Är så spännande och ska bli så roligt!
  • I'm just singing- It's the final countdown! Idag är det typ exakt (ja jag vet att man kan ju egentligen inte säga typ och exakt i samma mening, men ni fattar) 2 månader kvar i Bergen, vilket är nada! Och den här sommaren är väldigt trevlig med Viktor här och schyssta nya kollegor.
  • Har blivit en del fina promenader i ljumma sommarkvällar, medicin för själen!
  • Och ätit mycket god mat förstås ;)
Utsikt från toppen av Ulriken
 
 
 
 
Stal idén från en bild på Tündes facebook att pröva rödmetsmos. Göttigött!
 
Kvällspromenerande
 
Glad i magen
 
 
Grillat
 
Fika 
 

Älskar er fina!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0