mat mat mat, mera mat!

Idag har jag nästan lagat mat konstant... Tänkte se igenom kyl/frys o skåp för att tömma lite då hemfärden närmar sig rejält.
Har tillverkat seitan (se länken, en glutendeg som används som köttsubstitut för vegetarianer/veganer) och gjort "korv"-stroganoff med den. Gjorde en sats med Labneh (se länk, libanesisk "yoghurtsås" som är sjuuuukt gott till grillat kött) i fredags som var färdig att intas idag. Bakat hälsosamt bröd och äntligen fått till en riktigt god, het och krämig thai red curry.
 
Bloggar som vanligt om mat mat mat...
Ingredienser till Thaigrytan
 
Labneh (jag använe turkiskt yoghurt)
 
Seitan
 
Jag åt mitt brööööd och läste tidningen...
 
Och sist men inte minst, dagen härligt köttiga middag! 
 
Enjoy!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, oj, oj vad du ska få laga mat när du kommer..och nyttig sådan..du får skriva en inköpslista.
Du ska få väga mina matlådor ocg spärra mitt bankkort så¨jag inte kan smyga i mig en enda godisbit.......älskar dig och längatr oerhört efter din ljuva stämma...

2012-08-20 @ 12:19:54
Postat av: Linnea

Åh vad jag blir sugen, både på maten och på dig. Kom snart hit! <3

2012-08-20 @ 17:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0