köksmood

Idag är jag i ett riktigt sånt dära "laga mat" mood... Har suttit flera timmar nu och gått igenom receptsidor och flashbacks matlagningskategori och hämtat massvis av inspiration. Vill prova på att laga ALLT, men det går ju inte laga bara för lagandets skull, det måste ju ätas upp också. Det är en sak jag saknar med att bo i kollektiv eller med en familj- det finns alltid någon som kan äta upp. Vill ju inte kasta bort massa mat.

Hitills har jag iallafall kört in lite tomater i ugnen för att tillverka egna soltorkade tomater som jag sedan tänkt lägga in i olivolja/vitlöksmarinad (har nån timma kvar i ugnen). Billigare och förhoppningsvis mycket godare än köpegrejer.




Gjorde ett litet mellanmål - smoothie gjord av jordgubbar, banan, krokanglass o hallonkeso. Rekomenderas starkt som en liten uppfriskare i kalla höstrusket.





Senare idag blir det Lasagne med Zucchibi och Aubergine istället för lasagneplattor i. Ett förstagångsförsök men det blir nog bra :)

För övrigt är det mesta som vanligt - jobba- Yoga. Men en ny sak har trädit in i vårt hem- TV & ps3.
Inga tvkanaler men med Little big planet 2 går tiden framåt, sakta men säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0