höst

Ibland kan jag vara så jälva dumsnål att det inte är sant. Har länge gått o tänkt att jag verkligen (och då menar jag verkligen indeed) behöver tjocka tröjor/ stickad/ långärmat you name it. Något som håller dig hyfsat varm. Jag går med min svarta jävla luvtröja som har vart med över hela världen och kan inte längre igenkännas som svart.

När jag strosar runt i butiker och ser mysiga inbjudande tröjor som jag jätteJÄTTEgärna vill ha för 400-lappen rynkar jag på näsan och tycker det är alldeles för dyrt för en tröja.

Senare samma dag kan jag sitta på internet och klicka hem ett par skor för 449:- som jag verkligen verkligen inte behöver, okej om det hade vart riktiga höstskor, men det var det självklart inte. Se bild nedan:

Tog mitt lilla förnuft till fånga o skickade tillbaka skorna sista returdagen.  Bestämde mig för att gå och köpa mig en gosig tröja, men som alltid, när det är något man ska ha- hittar man det inte. typiskt.

 

 

 

Lagade en Ginoliknande dessert igår med banan, äpple och jordgubbar i ugn strödd med riven mörk choklad och kokos. Serverades med krokanglass och vaniljkesam

 

 

Dagens blev hasselbackspotatis med fläskfilegryta och en stor sallad med massa avokado i

 

Den här veckan var det höstferie och Yogastudion hade reducerat schema men jag lyckades få med mig fyra akter. Det känns jättebra! Är så glad för att jag har hittat Yogarummet, det gör att Bergen inte känns så tungt, tråkigt och trist alla gånger. Var också och simmade en timma idag, var väldigt skönt att ligga i bastun en stund.

Helgen har för övrigt spenderats mestadels inomhus med massa tända ljus och filmer. Bakade en omgång med kladdmuffins idag som jag ska glädja någon på jobbet med imorgon, vem vet jag inte ännu.

Nu är det straxt dags för kudden, vill önska alla en bra söndagskväll och skicka ut lite extra energi till veckostarten.

 

Muppen säger hej

 

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Linnea

JAG SAKNAR DIG! Vill följa med och simma och baka och äta all god mat. Önskar att du och Even skulle komma hit på halloweenfest. <3

2011-10-17 @ 10:14:22
Postat av: Bella

Man blir så glad och varm av att se dig!! Du är fin :)

2011-10-17 @ 11:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0