En upphottad Honta

Tänkte tillbaka mycket idag på tidiage kollektiv som Zinken och Löbergsvingen. Och i all den tids ära slängde jag ihop en "HontaTonta-deluxe" såhär på kvällskvisten.  Fan vad gött det är.
.
För att återskapa det ljuvliga gör du såhär:
- Laga först själva Honta Tontan. Hur (läs: vad fan är det?)? Blanda lite havregryn, smör och socker i en kastrull o värm på't tills det blivit en enhet.
- Skala och skär ett äpple i bitar. Jag hade gröna Granny Smith så jag sockrade dom lite så dom inte är så syrliga.
- Lägg äpplena i en ugnsfast form och strö lite riven kokos över.
- Hacka mandlar o ha i det i Hontagrytan.
- Lägg Hontablandningen över äpplena
- Kör in i ugnen på 200 grader ~ 10-15 min
Voilá!
.
Skulle va gött med Vaniljkesella till, men glömde köpa. Kan va gott med lite kanel på, men jag avstod då jag drack chai till, vilket redan har lite kanelsmak i sig.
.
Sitter o hör på cdn jag fick låna med mig hem av Angela (Yogalärare) nu. Mycket njutbart!

Kommentarer
Postat av: scatman

ÅÅHHHHH HONTA :D minns alla desperata sockerkvällar på zinken. <3

2011-11-20 @ 11:14:46
Postat av: Linnea

Låter gott! Måste bara kommentera på ditt snygga sätt att lösa radbrytningsproblemet! Kan man välja färg på texten när man skriver blogginlägg? I så fall kan du ju lägga in en vit bokstav/tecken på raden mellan styckena, så syns det inte. <3

2011-11-23 @ 20:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0