skrivkramp

Bollywoodgrejen hade jag kunnat vara utan. Informerade att vi skulle ha en koreograf som skulle lara oss dansa bakgrundsdansen till huvudrollsparet var en logn. Vi blev korda tillsammans med 10 andra vilsna turister till NB studios, dar de flesta Bollywood filmer spelas in, efter att ha kommit underfund med att Bollywood bara ar en genre, inte ett omrade som for exempel Hollywood ar. Uppspelta, nervosa och framforallt forvantansfulla kommer vi fram. Killarna far sina kostymer och "roller" medans vi tjejer far veta att vi kanske inte ens behovs idag for vi "dog" igar. For det forsta var det inte en filminspelning utan en tvserie som ska sandas i flera delar och tjejernas roller hade dott helt enkelt. Killarna gjorde sitt jobb och det var skitkul att se pa, Even did great! Men vad som var mindre harligt var att vi bara fick sitta och vanta i 45 gradig varme typ hundra ar. Jag och alla andra mer eller mindre smalte i solen och stackars killarna som hade sjukligt tjocka kostymer pa sig.

I tillagg till misaren borjade min mage ge mig akuta besok pa toaletten, vilken var mer lyhord an nagonsin! Efter mycket om och men fick vi tjejer aka hem, men killarna var tvungna att stanna kvar. Och tre timmar efter jag kommit hem kommer Even hem och berattar att dom inte ens behovde spela nagot mer.
Jag var minsann lite besviken efter att ha haft pirriga forvantningar. Men jaja, inget overraskar mig langre har i Indien, det ar bara sa typiskt. Man kan se avsnitten pa internet sa jag ska lanka till det nar det har kommit ut.


Har i Bombay har vi inte gjort stort. Det ar ruskigt dyrt och jag ar grymt besviken pa shoppingen har. Jag har tankt under hela resan att "nej nu far det vara bra, jag sparar mig till Bombay"- vilket misstag. det ar i princip bara skit har och overpriser, men hursomhelst sa gillar jag storstaden iallafall.
Vi hade ett heldagsmission att hitta ett stalle med pool som vi kunde fa doppa oss i, for varmen har ar outhardlig - ca 45 grader. Men under var 6h pooljakt hittade vi ingen som utlanningar ar tillatna att bada i. Suck.
Min drom var mest att fa skymta Shantaram har, men han har heller inte synts till.

Vilket deprimerande inlagg detta blev, men det ar inte meningen att fa det att lata sa. Jag borjar bli valdigt pirrig for att aka hem. Idag packar vi, imorn kvall aker vi till flygplatsen och pa torsdag 05.15 (indisk tid) lyfter planet om allt gar som planerat. Det forsta jag ska gora pa Arlanda ar att slita i mig den storsta korven som finns, nu nar man har vart vegetarian for lange.

Det kommer att bli sa konstigt att ga pa en ren toa dar det finns toapapper, slippa oroa sig for att bli sjuk varje gang nagot stoppas i munnen, normal avforing, slippa bli sedd pa som en javla uttagsautomat, lurad, fa ga ifred langs gatorna, betala extremt mycket for bara en liten glass, inte kunna kopa vad man vill hela tiden, prata svenska (och inte engelska eller svorska), ha rena klader och fotter, att vara en i mangden.

Jag vet inte om jag gillar det eller inte, hur forbereder man sig egentligen for at komma hem? Men att fa mota er mina nara och kara igen kommer att vara arets basta!

Vi ses snart!

Kommentarer
Postat av: Bosse med B

Komsi komsi!

2011-05-05 @ 10:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0