3 april

Sedan sist har vi gjort en ponnytrekk (lata som vi ar orkar vi ju inte ga sjalva och hastarna som sett sina basta dagar fick bara oss) uppe bland bergen, men inte sa avancerad som Agnes hasttur, utan bara for en dag. Riktigt nice!!!
Sen atervande vi till Kathmandu for nagra fa dagar i turistiga Thamel och gjorde inget vettigt alls. Vilade mest omedvetet upp till helvetesbussresan till Indien igen. Jag orkar inte ens skriva eller tanka pa hur det va sa javligt var det. N Dessutom hann ja knaopt komma mig over gransen innan magen gick tillbaka till indiskt-modust (dvs lost) igen. Kul liv. Till raga pa allt nar vi knappt inte star ut langre kor busschauufforen pa en cyklist och kor darifran sa var buss blir jagad av poliser och det lokala folket som ar galna. Busschaufforen blir gripen o vi far ta oss en taxi fran ingenstans till nagonstans. Och antligen far vi oss ett tak over huvudet och vi sover som aldig forr.
Vaknar dessvarre upp dagen efter med en orkester som bankar infor huvudet och en igentappt nasa utan like. Hostan jag har haft sedan Varkala (2 manader sedan) har blivit varre nu igen, tillochmed sa illa att jag raka hosta tills jag spydde (pa Even stackarn).
MEN, trots alla javligheter ar vi nu i Varanasi. Heliga staden, som SHiva hittade. Det ar den mest religiosa stammningen jag kannt naginsin och langs Gagnesfloden branner dom lik likt aldrig forr. Jag som aldrig sett en dod manniska forut blev tamligen rord. En man som kande ena offret kom fram och beratta att det var en 18arif nygift kvinna som blivit halld olja pa brostet o brand av sin man, och dog av skadorna. Sorgligt. En del av kropparna brande dom pa oppna eldar, men vissa rodde dom ut med baten till mitten av floden och dumpa dom ratt uppochned i vattnet. Tank er att det ar i ddenmna flod manniskorna tvattar sig, tvattar kladerna, borstar tanderna, you name it. Det ar valdigt heligt for dom det har. Det kanns valdigt konstigt och man blir verekligen berord, kanner lukten och av det man ser.
Forsokte ta en diskret bild igar, men av respekt mot folket ville jag inte vara for uppenbar. MEn ser ni eldarna? det ligger manniskokroppar pa dom.


Hursomhelst sa mar jag liiite battre idag, tack gode gud och Even har blivit tio ar yngre (rbevis nedan).
Ber om ursakt for den urusla skriftliga kvaliten men det har tangentbordet har fatt mig att skriva om inlagget tre javla ganger. (sudda ut knappen ar delvis intryckt sa den suddar ut all hela tiden sa darfor ja inte vagar anvanda den ).
pussogull
Fore                                                                        Efter :)

Kommentarer
Postat av: lin

OMG UPPDATERA DÅ

2011-04-10 @ 10:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0