Varanasi-Agra->Rishikesh

Vi spenderade 4 natter i Varanasi. Hade en battur pa Gagnes vilket var valdigt vackert.



Sista  dagen motte vi en Sadhu (helig man som viger sitt liv at sin tro for att leva i sa hog andlighet som mojligt). Det var minsann en marklig upplevelse. Antligen en chans att fraga ut nagon "insatt" om religionen och deras tro. Fragorna flodade och han tog oss med och visade oss runt och forklarade en hel massa intressanta saker. Nar han bestamt sig for att vi lart oss tillrackligt fick vi hans tillatelsen att besoka hans tempel dar de andra Sadhusen hanger. Vi blir inviterade pa en kopp chai och han forsatter att forklara en massa. Jag blir tilldelad ett indiskt namn: Lalita (later mera som en fnasknamn for mig), vi blir valsignade med en bon och en mer liknande krigsmalning i pannan. Vi blir ombedda att sitta pa ett visst satt som gjorde att bade ben och fotter totaldomnade av. Nar jag papekade att jag var tvungen att byta stallning tar han mig med ut for att gora Yoga, och mjuka upp benen igen. Han visar mig nagra moves, och jag var totalt vardelos och gjorde det hela annu varre- strackte ena ljumsken (ja det gor fortfarande ont). Sen tar han det till nasta niva, och da gar det inte att ha lungi (kjol for man) pa sig, sa innan jag hinner blinka star Sadhun i all sin ara framfor mig ikladd endast en penisstrumpa. Jag haller minen, sen ber han mig ta massa bilder pa honom.







Det har ar helt naturligt for dom, dom gar oftast omkring nastan nakna, men forsta gangen jag nagonsin fatt kontakt med en Sadhu och  gjorde han mig bara chockad. Sen fick Even ett vykort av honom med "penisYoga" (snoppen inrullad pa en  pinne).

Det var minsann en intressant dag och roligt att fa lara sig fran nagon som verkligen kan.

Vi akte vidare mot Agra for att se famous Taj Mahal. Men den stan ar den varsta nagonsin. Vi anlande tidig morgon, skulle stanna en natt och sen kora vidare, men vi gick o sag Taj Mahal och fortsatte samma dag till nordvastra Rishikesh- dar vi befinner oss idag.



Forsok till snygg hoppbild med sjalvutlosare ;)

Det har stallet ar grymt. (Dalig svenska, jag tanker pa engelska nar jag skriver hela tiden). Har aterforenades vi med lovely Rasmus (Danmark). Massor av skona folk. Det har ar verkligen ett ma bra stalle. Gar upp kl.8 varje morgon och gor Yoga pa taket, med utsikt over turkosa Gagnesfloden (har ar floden faktiskt ren och inte som i Varanasi). De gar tillochmed att bada i iskalla Gagnes och vadret ar perfekt (med undantag for idag, regn och 15+). Funderar pa att ga pa nagra meditationsklasser i veckan, det finns oandligt med sant har.
Beatles kom hit 1968 for att mota Maharishi Mahesh Yogi.


Rishikesh

Goa gubbar



Jag hade den fantastiska turen att fa forsta natten i Rishikesh dela sang med tva grabbar! Kandes som vi var 10 ar och skulle sova over for forsta gangen. Fnitter o stoj!

Med mindre an en manad kvar av resan hade vi klara och tydliga planer om flera stallen i Rajhastan, som for exempel Jaisalmer for att rida ut i oknen pa en kamelsafari i nagra dagar, men till min stora besvikelse blir nog detta inte av, eftersom att temperaturen i Tharoknen ligger over 40 nu och kommer att stiga till narmre 50 kring den aktuella tiden. Sa jag tror att vi kommer att stanna har ett tag. Vi lagger ner det intensiva resandet och bara njuter for ett tag, kanske drar vidare upp till Dharamsala for att halsa pa Dalai Lama.



Time will  tell!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Verkar sjukt soft! Och jag är avis på det där med snoppstrumpan : )

2011-04-11 @ 21:05:47
Postat av: Linnea

Verkar sjukt soft! Är lite avis på den där snoppstrumpan, hade vart något för mig!

2011-04-11 @ 21:06:50
Postat av: Stina

Haha den här historien kommer att leva vidare, något att berätta för barnbarnen! Ni verkar ha det så himla härligt. Jag säger detsamma som jag skrev på Agnes blogg, det känns som om jag skriver samma sak hela tiden men jag menar det varje gång! Ni måste verkligen ha frid i själen därborta. Fortsätt njut av resan. Saknar dig! kram

2011-04-12 @ 16:52:51
Postat av: Agnes

Fan vad fint ni har det och vad snygga ni ar!!! Jag har precis fatt hora historien om The Burning Man. Har ni hort den? Tankte namligen omedelbart pa er nar jag fick en ca tva timmar lang beskrivning. Det ar en konstutstallning/ festival mitt ute i oknen. Utan pengar i nio dagar (=gift economy). Sa psykadeliskt det over huvud taget kan bli. Kreativiteten fran Roskilde fast uppskruvad till obegriplighet. MEN: har man en gang akt kan man aldrig sluta. Googla! Saknar er fett. Puss

2011-04-13 @ 23:29:45
URL: http://agnesboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0