K R I S ! ! !

Anvænder dom sista minuterna av batteriet på datan till ett blogginlægg.

Lycklig och dansande lætt drar jag från jobbet som en ovanlighet kl 15 idag. Tar mig till byn o handlar kavel och allt inom bak du kan tænka dig. Idag ska det bakas lussebullar med vit choklad i, vanliga kanelbullar och kakemen.

Jag kommer hem.

Lyckan førsvann. Jag dog.

Kryper på alla fyra, torkar dygnsura golv. Det forsar vatten ur våra takspotlights och lysrør. Bunkar utstællda i hela lægenheten. Strømmen dog, och vattnet fungerar inte.

Vår hyresværd (som før øvrigt bor øver oss) visar sig vara i Singapore før tillfællet. Ett vattenrør har sprængt. Ingen gør något. Vi får svart; ni kommer inte ha vatten eller strøm resten av tiden ni bor i lægenheten. Hade bra.

VAD SKA VI GØRA?

Jag ska ju baka idag. Jag ær hungrig, vill æta. men kan inte øppna kylskåpet før då går sista kylan ut. jag kan inte heller laga maten jag vill ha.
Nu ær jag låg. Fruktansvært låg.
VA SKA VI GØRA?


Kommentarer
Postat av: Stina

Åhnej stackare! Hoppas verkligen att det löser sig snabbt! Eller kanske ska säga hoppas att det redan är löst.

2010-11-30 @ 17:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0