ge mig styrka.

Ar nu tillbaka i Laos huvudstad Vientiane efter en V.I.P nattbuss som jag kan kalla allt annat an V.I.P. Inte en sekunds somn och jag ar inte latt att handskas med idag. Tanken ar att resa vidare in i Thailand. Flyg visade sig vara en formogenhet och omojlighet, taget var slutsalt cch jag pallar inte mera buss. Vi tar ett steg i taget, over gransen och kollar valmojligheterna dar. Ibland ar det inte sa javla nice att resa spontant.
Nog om det.

Haromdagen var jag pa mitt mest bisarra lakarbesok i hela mitt liv. Jag har namligen lyckats dra pa mig nagot konstigt bett som ger utslag i liknande brannsar med gula blasor dartill. Eftersom att Hanna av ett sjukt stort och markligt sammantraffande haft EXAKT samma akomma visste hon hur det behandlas. Antibiotika. Lakarbesoket gick mer eller mindre ut pa att jag sjalvdiagnostisierade infor lakaren och tjata om penicillin da han erbjod mig vila och undvik solen som behandling. Till slut kom han dock till insikt att "jag tror att du har fatt ett bett av nagot djur, sa har ars nar det ar sa varmt ar det vanligt. Jag tro du behover ata antibiotika". SMART! Precis vad jag forsokt forklara for honom sen exakt den stunden jag klev in i "behandlingsrummet" (om man nu kan kalla det sa). Sagt och gjort, nu ater jag 6 piller om dagen och hoppas pa att det blir battre, jag mar inte alls daligt forutom att omradet pa laret gor lite ont.  Pa kvittot star det att han utfort en surgery, om man nu kan kalla det for operation att sprita av omradet. Naja, han beratta att han tycker att svensk pizza ar valdigt god iallafall.

Wish me luck narmsta dygnet(/-t+n). I really need it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0