vaccin

Jag skriver ju om det mesta i førberedelsevæg infør resan.

Vaccination:
Hæromdagen vaccinerade/ fyllde jag på mina vaccin.
Tyfid
Stelkramp- påfyllning
Hepatit A

Jag har redan Hepatit B sen innan.

Det ær dom vaccinerna som ær rekomenderade før resor inom Asien, men æven Japansk encefallit.
Men det ær bara nødvændigt om du ska ut i djungeln o hærja eller umgås vældigt tætt med lokalbefolkningen på landsbygden.

Jag fick utskrivet ett recept på Azitromax, som ær vældigt bra att ha om du skulle få någon typ av luftvægsinfektion eller drabbas av en blodig diarre. (peppar peppar ta i træ)

Drickvaccin mot turistmage intas minst 2 veckor føre avresa. Malariatabletter inførskaffas eventuellt efter att ha bestæmt resområden eftersom att det finns olika sorter.

Inget någon bryr sig om, men JA VEL!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

euuuuw blodig diariiiiia :O

2010-02-06 @ 18:12:00
Postat av: Angness

Det där var dagens... eller förlåt Årets bästa överraskning! Tackar och bugar och längtar tills ni kommer hem!

2010-02-09 @ 22:35:20
URL: http://agnesboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0