uppenbarelsen

Ær det inte mærkligt? Idag gick det upp før mig hur længe jag faktiskt har varit hær, och hur længe jag faktiskt har jobbat på mitt jobb.

Situationen:

Jag: Har vi kvar ekologisk karbonadedeig?
Kollegan: Haha, ær det någon som har bestællt det? Det var ju øver ett halvår sen vi hade det i lagret senast.

ETT HALVÅR. Jag minns, som om det vore igår jag plockade den dær jævla køttdeigen. Jag vet precis var den stod och vilket bestællningsnummer den hade.
Ja jævlar alltså.

Så kollar jag kalendern och inser att på fredag. Fredag den tjugondee november tvåtusennio har jag jobbat på Gilde i exakt ett år. Ett år går fort, och jag inser att så kan æven 25 gøra.
Det ær dærfør jag tar mig hærifrån

så snart så snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0