1 kg

det går 120 timmar på fem dygn, 56 timmar ledig tid av dessa 120. 64 timmar jobb.

Den här veckan har jag minst sagt fått smaka på "den-flinka-svennen-i-norge-men-sjukt-hög-arbetsmoral-medicinen". Den smakar minst sagt bittert när;
- klockan ringer 05:00
- när arbetsdagen på arbetsplats nr.1  är över men du stressar så pass att du hinner inte ens byta om förrän bussen till arbetsplats nr .2 går.
- när du kommer hem 23:45 om kvällen och du vet att du ska upp vid 5 igen.

Under de tre senaste dygnen, det vill säga de senaste 72 timmarna, har jag arbetat 48 timmar, vilket i sin tur betyder att jag har totalt haft 24 timmars ledig tid. Dessa 24 timmar fördelas sedan över tre dygn och ger 8/ dygn. På dessa 8 timmar är meningen att jag ska:

- transportera mig till och från arbetsplatserna via promenad, promenad till buss, buss, promenad till buss, promenad hem.
- laga mat
- bajsa
- duscha
- SOVA
- se på tv
- sitta vid datorn
- umgås med Ola, eller andra Homo sapiens.

Jag har förstås inte hunnit med hälften av dessa ting, därav min frånvaro.

Så just nu, i skrivande stund, har jag aldrig haft så jävla bra samvete av att ligga i soffan och bokstavligt talat trycka i mig allt av världens (läs; norges ... dvs inte så bra) utbud av onyttigheter. Jag har heller aldrig vart en av dom sunda typerna. Men va fan, jag är väl glad för de!


sådär, ifall ni hade glömt hur mina fräknar ser ut på blek vinterhy och min tumme. Bilderna tagna 06, men ingen större skillnad i dagsläget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0