ett bubbligt ansikte

Ännu ett onödigt inlägg i väntan på att klockan ska närma sig bussens avgångstid.

Väderporgnosen insisterade på sol sol sol, men för tillfället ser jag bara moln moln moln med undantag för en blå fläck. Liksom igår ska jag och Max även idag jobba utomhus med att välta backar, fyllda med vatten, för att sedan stapla upp dom igen. Igår var det så varmt på dagen så att vi tillochmed jobbade i t-shirt. Det var gött det. Skönt med omväxling i arbetsuppgifterna och att faktiskt få vara ute när det bjuds på det lilla solsken som uppstår här i Bergen.

Inatt drömde jag att jag och min (gamla) klass från gymnasiet var på någon form av klassresa, typ som den vi var på på Öland, men utomlands. Jag hade struntat i att smörja in mig med solskyddsfaktor för att trots att det var juli månad tänkte jag,  "solen tar ju inte såhär års ändå".
 
För er som känner till mitt pigment var inte det här den bästa idén jag kläckt. Efter första dagens solbad var jag mer solbränd än någonsin, min hud i ansiktet bubblade upp av överkokthet och det  bildades blåsor. Och smärtan, jag får rysningar.  Bara för att det var en dröm slapp jag inte undan den.


Såhär snyggt bränd brukar jag lyckas bli minst en gång varje sommar :(



Ja o sen hände det massa mer grejer som jag kom ihåg när jag började skriva men är nu som bortglömt. FAN

Nu måste jag rusa till bussen. ciao

Kommentarer
Postat av: DIANA

BETTAN VAD ÄR DITT KONTONUMMER?

KOLLA MOBILEN



PUSSS

2009-03-27 @ 09:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0