hejochhå

Resan tillbaka till Bergen var en mördarresa. Helt fullständigt jävlig. För det första får jag åka en omväg. Från Linköping med buss till STOCKHOLM, sen där vidare till Oslo, och sedan Bergen. Men det fanns ett STORT plus att det blev så. David vännen skulle ju ta samma buss hem till sitt i storstaden.

Men så i Stockholm händer det. Jag blir sjuk. Så fort David har lämnat mig bryter en fullständig förkylning ut och eftersom det var en nattbuss med inga lysen tända och alla sover, så vågar jag inte ta mig till bussen toalett var 5:e sekund för att snyta näsan. Det blir tröjan som får offra sig.

Jag frös och jag svettades i omgångar och jag kände hur febern bara steg mer och mer och jag var helt matt. Hursomhelst jag kom fram till Bergen och fick för första gången i världshistorian sjukanmäla mig från jobbet en dag. Men det var verkligen välbehövligt.

Resten av veckan jobbade jag på, ibland även dubbelt trots att jag ibland vaknade med febern på topp. Det är mycket som ska till för att ja ska ge vika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0