Hejohå

Ledig idag. Sitter och lyssnar på goa Doors, och idag har jag utfört ett viktigt ärende som tog mig exakt 5 månader och 16 dagar att ta tag i. Jag har vart på banken och skaffat mig ett norskt Visa-kort. Det var väl på tiden! Så om en vecka dimper det ner ett kort i brevlådan och jag kan känna mig mindre handikappad. Det hela gick smärtfritt och min underskrift som kommer att synas på kortet ser heller inte ut som en 5 årings som precis lärt sig skriva. Det ni!

Iochmed att norskarna har baksidan som ID kort betyder det att jag aldrig mer behöver släpa med mig mitt gigantiska pass igen och därmed minska risken betydligt för att jag ska tappa bort det ännu en gång.

Jag har även satt en tvättmaskin och påbörjat tining av maten som ska lagas. Produktiv är vad jag är minsann.

Nu ska jag räkna lite på min kommande lön och vad som saknades på senaste så att jag får ut minsta öre jag ska ha. Rätt ska vara rätt. Imorn blir det nog ett besök på skattetaten för att få ordning på min återbäring också så det blir som det ska med deklarationen.

Ciaoba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0