Michelin

Och så blev det. Jag sa mer eller mindre upp mig på mitt arbete i chark, efter att ha kommit till arbetsplats #2, där för övrigt ingen respekt visades gentemot den nya tjejen (jag). Ju mer jag frågade, desto surare svar fick jag.

Samma dag som jag bestämt mig för att det var nog, ringer Eivind och räddar min dag (och liv). Han erbjuder mig lagerjobb i kylen på Gilde och jag tackar snabbt jag. Vi bestämde möte för hygientest dagen därpå och jag hade då ingen aning vad detta hygientest innebar (?). Mer eller mindre orolig tar jag mig dit för hygientestet, som senare visar sig vara ett prov efter 3 h studerande av personlig hygien, produktionshygien, smitta, zoner... you name it! Det gick så klart galant, så i slutändan fick jag ett fint diplom och slussades vidare mot bussen och arbetet.

Väl på arbetet möts jag av Jörgen som ger mig en snygg och framförallt välfodrad overall (då vi arbetar i 4 grader), en hatt, skor och vantar och sen lämnar han över mig till Lindis (som hon vill bli kallad). Jag blir så överväldigad av att hon är så snäll och trevlig mot mig, så jag upprepar det för henne minst 197463984 ggr under 2 h och hon skrattade mest och tycker att det är trevligt med lite ungdomar och framförallt svenskar.

De visar sig att jag är inte den enda svenne-ungdomen där. På mitt skift var det väl en ca 6-7 st till, varav några av dom bor just cross the street. De bjöd in oss på ferre på lördag, and it is!

Fy helvete vad jag är glad för det här jobbet, it forgolded my vardag. Sosmallyouabout kommer cashen rulla in FETT!


 
Så här ser och känner jag mig i min sköööööööna overall!

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0