flygande benflisor och blod under skorna

Första arbetsdagen avklarad! En poäng till mig! Jag klarade mig i alla fall undan det klassiska kris-toalettbesöket, som brukar mest bestå av att samla krafter och gråta en skvätt.

Att stå i chark är mer komplicerat än vad man kan tro, speciellt om det man säljer förekommer på ett annat språk. Vet ni till exempel vad en högrevsbog av oxe är? Eller hur det ser ut när det är uppskuret, dessutom veta vad det heter på Norska?
Nej, visst gör ni inte det, och inte jag heller. Jag försöker att mestadels hålla mig till pålägget, som jag fått lite kläm på i alla fall, och att tömma papperskorgarna illa kvik,t så iatt ngen annan hinner före. Imorgon ska jag dit igen, då mellan 13-21 och jag är fortfarande lika nervös. Det som förgyllde min arbetsdag var när jag fick gå och lämna över disken till den mörkhyade, obegriplige mannen som diskade med högtryckstvätt och stoltserade med sina svenska språkkunskaper som i "tack så mycket". Åtminstone han verkar gilla mig.

I onsdags anlände Pat till Bergen och firades med att gå ut o ta "EN" öl. Vi i sällskapet var jag, Lin, Olla Och Viktor. Vi snubblade in på ett ställe namned, Hector's Hybel. Det spelades bra musik och alla av oss blev lite mer berusade än tänk, men det var gött!

Lin var på intervju idag hos Odd (¨ca 60år och ser ut som en kopia av skimmeröga-gullan på ISS) och hon blev som väntat kär och fick såklart jobbet! Hennes premiär går av stapeln måndag kl. 12:30.

Agnes fortsätter att mala lök, kasta sillspad över sig själv och kladda räksallad på sitt minilager, men hon verka trivas!

Ol(L)a väntar ivrigt på sin telefonintervju, och är fram tills dess att hon ringer, okoncentrerad. Men under tiden själ han min garderob och diskar. Och det verkar ju vara fine för honom =)

Jag har sågat igenom ben (så det SKÄR i öronen), halkat omkring i blodspill och kladdat ner mig själv i pölsa. Men life goes on! Dessvärre (/bättre) kommer jag nog att bli vegetarian för resten av mitt liv!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0