det var soffan som lät!

Onsdag, veckan mittpunkt. Arbetet är avklarat för dagen, middagen är lagad och tvätten ska hängas, och det känns inte det minsta för vuxet för min smak. Hurtbullen, Agnes är och tränar, Lin är på jobb-möte & Olla gör det Olla är bäst på, computer.

Idag tog jag modet till mig och frågade bossen om det vore okej att byta skift torsdag nästa vecka, eftersom vi ska på Timbuktu då, och jag skulle egentligen jobba till 23 den dagen. Men det var nemas problemas och jag är glad!

Idag har jag även försökt mig på att vara lite terapeut i en sann väns nöd. Kärlek. Det där oförståeliga ämnet och den oförståeliga känslan. Oftast vet man varken ut eller in när det spelar in.

Jag håller just nu på och söker extrajobb, så jag kan dra in en hacka till vid sidan av. Det går väl knappast motstå!

Lägenheten är idag för ovanlighetens skull välstädad och inte en enda stor diskhög som växer och växer ända upp til taket. Dessvärre är temperaturen lika som vanligt. Tippar på en 17 grader, cirkus. Tänderna hackar sitt och gåshuden bevisar det mesta.

Vattenpipa kolen är slut, filmerna redan sedda, skivorna nästan sönderspelade och tv-tablån är skit. Det som återstår är tvätten som ska hängas och duschen som ska intas. Bäst att röra på fläsket!


Kommentarer
Postat av: jo tooo

första gången jag kommenterar en blogg. din blogg är bra

2008-11-26 @ 19:03:04
Postat av: Rävöra

Gisses, du rör dig ut i vuxenlivet nu :o Jag känner mig inte vuxnare än för ett halvår sen och kunde lika gärna spendera dagarna på Lasses fysiklektioner eller Dennis engelska som att sitta på universitetet och traggla kinesiska och (till min stora sorg) östasiatisk politik...



/Matilda

2008-11-26 @ 19:18:36
URL: http://foxears.gurka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0