tiden flyger

Tiden bara flyger iväg känns det som. På tisdag är det 6 veckor, 1 1/5 månad sen jag kom hit, men det känns fortfarande som att det var igår samtidigt som det känns som att jag har levt och bott här i en evighet.

Den här staden verkar fullt av tanter som uppskattar av att bli hjälpta och inte snäser tillbaka på en, i tron om att de fortfarande är pigga och klarar sig minsann på egen hand. Jag hjälpte dam #1 av bussen, eftersom det såg ut att gå lite trögt och marken var täck av is. I gensvar får jag en miljon tusen takk och klappar på armen. Dam #2 händelsen var lite mer märklig. Agnes och jag hade tagit oss till stan för att fixa paket till Lins bursdag och bestämmer oss för att ta bussen hem, eftersom kylan bet alldeles för hårt. 
 
Vi kliver på bussen och där vi tänker sätta oss står en väska som någon glömt. Jag går fram med den till busschauffören och ber han ta hand om den. Samtidigt ropar en kvinna till mig att den tillhörde en tant som precis gått av bussen. Nu hade chauffören börjar köra, men jag ber honom stanna så jag kan lämna den till tanten som jag såg sprang efter bussen, men inte hann ikapp. Chauffören stannar och jag släpper allt vad jag har och springer efter tanten. Lämnar väskan och hon tackar så OÄNDLIGT mycket men jag ursäktar mig med att bussen med Agnes på står och väntar in mig. Jag springer tillbaka, men ingen buss där? Ringer Agnes och hon var nästan hemma. Kvinnan på bussen som visste vem väskan tillhörde gav chauffören en sjudundrandes utskällning och var fullständigt galen (enligt Agnes, jag fick ju ta nästa buss).

Själv brydde jag mig inte så mycket mer om det, mest att det kändes bra att göra tanten till rätta!


13 December och det var Lins bursdag!!!
Agnes och jag hade fixat paket, tårta, ballonger, luciatåg och ett "band".
Dagen hennes började men fin sång från mig och Olla, Happy Borthdagy, kompat av Agnes på munspel (med noterna fasttejpade på min rygg). Frukost, tårta och paket på sängen slår väl aldrig fel. Men det var självklart inte allt. 13 december = Lucia. Andra ingången i rummet är vi vitklädda, ljusbärande, sjungandes Sankta Lucia med Olla i spetsen som Lucia. Kan varit den skönaste morgonstämman jag hört EVER!!!

Olla fick senare rusa vidare till jobb medans vi andra körde en långsittarfrukost (innehållandes en jävla massa pepparkaksdeg). Sen under dagen hann vi med skivmässa, heja på Mimmi & Ricard, åka till IKEA och käka korv, handla julgran och sätta upp den här hemma, äte en jävla brakmiddag, följt av oändligt med chips, godis och ännu mera tårta. Kvällen avslutas med en hög av mig, Lin och Olla i sängen chattandes på funplanet! En jävla bra (o övermätt dag!)!!!

Jag har fått julklapp från jobbet i form av två sorters (oätbart) pålägg, 1 biffstek och en julskinka! Passar perfekt till vårt julfirande vi kommer ha här i Bergen!

Inatt däremot drömde jag om att min mamma körde bil hit ensam och hade bilen uppfylld ända upp till taket med grillchips. Det säger väl en del av vad vår väggdekoration i sovrummet (en chipspåse uppsatt på väggen) styr med mina drömmar. Suget gör väl sitt det med kan jag tänka mig! Jag var dessutom hemma hos henne på 56:an i skäggetorp och gick igenom hennes skafferi. Där fanns hela himmelriket att hitta. Det jag minns starkast var jordnötssmöret och nutellan som stod på andra hyllan uppifrån.
    Alla mina drömmar verkar bara handla om mina nära och kära hemifrån och inte om några nya intryck härfrån. Men inte är väl det konstigt egentligen när jag tänker på er 24 h/ dygn!!!

På Lördag är det dags för ännu ett kalasfirande här i familjen, Olla fyller 21 år och det ska firas på bästa sätt. Hur får ni veta senare, Olla kan ju faktiskt tjuvläsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0