förstadecembertvåtusenåtta

Klockan är halv 10 och jag jobbar sent skift den här veckan. Sitter i soffan medans resterande av min familj ligger i sovrummet och snusar. Idag är det första december och =

* 3 veckor och 6 dagar sen jag och  Lin kom hit (imorgon en MÅNAD!!!)
* Vi får äntligen se första avsnittet av Sunes jul (som kommer att bli vår julkalender att följa, då vi redan plöjt greveholm för många ggr)
* Första luckan i chokladkalendern får öppnas, med gott samvete
* Vi ska inhandla lite julpynt och mysa till det lite
* Lämna in den dyra mattan på kemtvätt
* Skaffa bankkonto
* Julafton känns närmre och hemlämngtan är stor...

Jag har stickat klart mitt första hårband! Skillsen behöver vi inte diskutera, men numera när vi stickar är det knappt ingen som sitter vid datan längre! Och det är ju sjukt vinnande och stimulerande.

Helgen har vart lugn som en filbunke, vi sparar oss och laddar upp våra krafter till torsdag & Timbuktu, fredag & Hulen, lördag & avskedsfest (?) Så det blir en hel del ståhej i helgen!

Nu börjar jag höra livstecken innifrån sovrummet. Kanske är dom nån på väg upp? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, det räcker alltså inte att jag blir sticksugen varje gång jag promenerar förbi Garnverket, nu ska DU också strö salt i såren!

-och garnkontot kramlar lika tomt som alltid...

Men jag kommer ge igen nån dag! Om inte i garn, så i fika. De e bare å slå en pling å kardemummakakan/smulpajen åker i ugnen. :)

Kramkram!

//Julls

2008-12-02 @ 12:00:10
URL: http://nocturne.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0