-19 och det är inte kallt

Jag är tillbaka. I Ljungsbro, i dom brutala minusgraderna, i julvimlet och framförallt hos min trygga familj. Efter att ha vart nära på att missa planet och vara allmänt förvirrad lyckades jag ta mig enda hem till Linköping.
Nyanländ till Lkpg plockar Mattias upp mig och vi tar en sväng på Biltema. Denna fantastiska butik Biltema ( inte alls lika bra som Rusta, ÖB och liknande men ändå) och jag häpnas gång på gång av de låga priserna och tanken av att slippa lägga på cirkus 20% pga valutan.

Jag fascineras av att snön ligger vit ÖVERALLT!!! I Bergen har inte en snöflinga släppts men här minsann finns det så det räcker och blir över. Temperaturmätaren visar -19 grader och jag befinner mig i himlen.

Lyckligt som ett (lyckligt) barn kommer jag hem och möter resterande och jag är inte långt ifrån att släppa ifrån mig en tår. Klyschigt nog.

Tog lördagen (tillsammans med resten av Sveriges befolkning) på IKEA/IKANO med Diana och fixade dom flesta julklappar. Resterande fixas idag, för att bli färdig med jobbet.

Idag har Ola födelsedag! gratulerar.


Nej jag orkar inte skriva mer.
hejs

(Jag saknar Even jättemycket)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0